Toimitusehdot ja -kulut

GreenDealin toimitusehdot kuluttajille

 

Toimituskulut

Alle 20 kg lähetykset tilaat edullisimmin DB Schenkerin Ärräpaketilla vain 4,40 eurolla!

Muut toimitustavat:

Toimitus Postin Pakettiautomaattiin 5,50 e

Toimitus Postin muuhun noutopaikkaan  5,50 e

Kotiinkuljetus Express Business Day -palveluna kotiin tai työpaikalle 11,90 e (Posti ei ota yhteyttä ennen toimitusta, toimitus klo 8-14 välillä)

Kotiinkuljetus Kotipakettina (toimitusaika sovitaan etukäteen tekstiviestillä klo 9-21 väliselle ajalle tai haja-asutusalueilla klo 8-14 väliselle ajalle)

Toimitus on veloitukseton Postin Pakettiautomaattiin yli 75 euron tilauksiin. 

GreenDealissa on usein toimituskulukampanjoita, joihin tarvitaan etukoodi. Siksi kannattaa tykätä Facebook-sivustamme ja tilata uutiskirjeemme. Lue toimitustapojen erityisehdot kohdasta Toimitustavat.

Ilmainen toimitus ei ole voimassa tiettyjen kampanjoiden aikana.

 

Toimitusalue

Toimitamme tuotteita kaikkialle Euroopan talousalueelle (EU-maat sekä Norja ja Sveitsi). Mikäli tilaat tuotteita Suomen rajojen ulkopuolelle, varmistathan tilauksen rahdin etukäteen asiakaspalvelu@greendeal.fi tai puhelimitse 09-4289 2449. Näin pystymme valitsemaan tuotteillesi edullisimman toimitusmuodon, sillä käytämme useita eri kuljetusyhtiöitä. EU:n ulkopuolisiin maihin lähetettäessä vastaanottaja vastaa mahdollisista tullikustannuksista.

 

Yleiset toimitusehdot

Tuotetiedot ja hinnat on mainittu kunkin tuotteen yhteydessä. Verkkokauppa ei vastaa mahdollisen väärän (tuote)tiedon aiheuttamasta vahingosta. Myyjä pidättää itsellään oikeuden hyväksyä tai hylätä tilauksen tai toimittaa sen muutoksin. Tilaaminen edellyttää voimassa olevien nimi-, osoite-, sähköposti- ja puhelinnumerotietojen antamista. Tietoja käytetään vain GreenDealin (myöhemmin: yritys) sisäisesti eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille ellei niin vaadita esimerkiksi toimituksen järjestämiseksi.

Minimitilausraja

Verkkokaupassa ei ole minimitilausrajaa. Voit siis tilata vaikka yksittäisenkin tuotteen. Toimitus on veloitukseton yli 75 e ostoksille.

Tuotetiedot

Tuotetiedot ja tuotekuvaukset kerrotaan kunkin tuotteen yhteydessä. Emme vastaa mahdollista virheellisistä tiedoista, tuotekuvista tai niiden aiheuttamista vahingoista. Tarkasta aina tuotteen ainesosaluettelo tilauksen vastaanotettuasi ja ennen tuotepakkauksen avaamista erityisesti jos tiedät olevasi allerginen tai herkistynyt joillekin ainesosalle.

Hinnat

Kaikki hinnat on ilmoitettu euroina, hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan hyödykkeen arvonlisäveroluokan mukaisen arvonlisäveron.


Etukoodit ja lahjakortit

Antamalla ostoskorissa etukoodin, voit saada erityisedun tai alennuksen tilaukseesi. Etukoodeista tiedotetaan esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa ja uutiskirjeissä. Yhteen tilaukseen voi käyttää yhden etukoodin ja vain viimeisimmäksi syötetty etukoodi huomioidaan. Etukoodeilla voi olla myös minimitilausraja tai muita käyttöehtoja. Myyjä pidättää itsellään oikeuden muuttaa tai poistaa etukoodeja myös kesken voimassaolon esimerkiksi väärinkäytösten kohdalla tai tilanteessa, jossa alennus on laskettu virheellisesti tai kampanjaehtojen vastaisesti. Henkilökohtaisia etukoodeja voi käyttää vain kerran, ja siksi niiden jakaminen eteenpäin aiheuttaa etukoodin mitätöitymisen. Etukoodeja ei voi käyttää yhdessä lahjakortin kanssa, eikä useita lahjakortteja voi yhdistää samaan tilaukseen. Etukoodeja ei voi lisätä tilaukselle jälkikäteen asiakaspalvelussa eikä mahdollisesti käyttämättä jäänyttä tai virheellisesti syötettyä etukoodia hyvitetä myöhemmin. Etukoodien yhteydessä on aina kerrottu erityisehdot, ja ne koskevat aina vain uusia tilauksia.

Tuotteiden saatavuus

Tuotteiden saatavuus on pääosin heti varastosta - heti saatavilla olevat tuotteet tunnistat tuotesivun saatavuustiedosta "Saatavilla". Mikäli saatavuustieto on "Tulossa varastoon" on tuote tilapäisesti loppunut varastosta mutta ennakkovarattavissa. Tällöin toimitusaika voi olla pidempi, sillä kaikki tilauksen tuotteet toimitetaan yhtenä lähetyksenä. Mikäli tilaukseen kuuluu tuote, jota ei ole heti saatavilla varastosta, tilauksen käsittely odottaa kaikkien tuotteiden saapumista varastoon. Emme toimita tuotteita jälkitoimituksina. Varastosta loppuneen tuotteen toimitusaika voi meistä riippumattomista syistä joissakin tilanteissa pitkittyä jopa viikoiksi. Voit aina varmistaa saatavuusarvion asiakaspalvelusta.

Toimitustavat

Toimitamme tuotteita kaikkialle Euroopan talousalueelle (EU-maat sekä Norja ja Sveitsi). Tuotteet toimitetaan Ärräpakettina, lähipostiin, Postin Pakettiautomaattiin tai kotiinkuljetuksena ja ulkomaille kulloinkin edullisimmalla toimitustavalla kirjeenä tai pakettina. Paketien säilytysaika Postin Pakettiautomaateissa on seitsemän (7) vuorokautta ja lähipostiin saapuneissa lähetyksissä kahdeksan (8) vuorokautta. Mikäli asiakas ei nouda saapunutta lähetystä tuona aikana, paketti palautuu lähettäjälle. Noutamattomista ja lähettäjille palautuneista lähetyksistä perutaan aina palautuskulu (ks. kohta Palautukset).

Mikäli Posti ei tavoita vastaanottajaa Posti Express Business Day -lähetystavassa toimituspäivänä, siirtyy lähetys heti ensimmäisen lähetysyrityksen jälkeen lähipostista noudettavaksi. Uusi kotiinkuljetus on maksullista. Vastaanottaja ei voi esittää tässä toimitustavassa toivetta toimitusajankohdalle. Mikäli toimitus halutaan tiettynä ajankohtana, tulee toimitustavaksi valita Posti Kotipaketti.

DB Schenkerin Ärräpaketti toimitetaan postinumeron perusteella lähimmälle R-Kioskille noudettavaksi. Varmistathan, että paikkakunnallasi tai lähialueella sijaitsee kioski, jolta toimituksen noutaminen on mahdollista. Lähimmän R-Kioskin löydät osoitteesta www.r-kioski.fi Pakettia ei voi siirtää jälkikäteen noudettavaksi toiseen toimipaikkaan, joten asiakkaan velvollisuus on varmistaa, että hän pystyy noutamaan paketin DB Schenkerin verkoston alueelta. Noutamattomasta paketista veloitetaan palautuskulu (ks. palautukset).

Mikäli et pysty noutamaan lähetystä 7 vuorokauden sisällä Postin Pakettiautomaatista, ole yhteydessä ajoissa Postin asiakaspalvelulun tai käytä Postin sivuilla olevaa chat-palvelua ja sovi noutoajan pidentämisestä suoraan Postin kanssa. Noutamatta jätetystä ja palautuneesta lähetyksestä aiheutuu tilaajalle lisäkuluja (ks. palautukset).

Varmistathan, että puhelinnumero on oikein tilauksen tiedoissa - tilaustiedoissa tulee ilmoittaa aina matkapuhelinnumero, sillä saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä. Asiakas vastaa aina puhelinnumeron oikeellisuudesta - mikäli numero on väärin ja lähetys palautuu sen takia noutamattomana lähetyksenä, veloitetaan palautuneen lähetyksen kulu 14,95 e.

Yritys pidättää itsellään oikeuden muuttaa toimitustapaa ilman ennakkoilmotusta asiakkaalle, mikäli lähetyksen luonne tai koko mahdollistaa toimituksen esimerkiksi kirjeenä, vaikka tilaukselle on valittu toimitustavaksi pakettitoimitus.

Tilauksien ja tuotteiden tarkastaminen

Tilaaja sitoutuu tarkastamaan tuotteiden kunnon ja tuotteiden oikeellisuuden heti vastaanotettuaan tilauksen ja ilmoittamaan puutteista heti myyjälle asiakaspalvelu@greendeal.fi. Vialliset tuotteet korvataan tarkastuksen jälkeen lahjakorttina tai rahapalautuksena. HUOM! Jos huomaat lähetystä noutaessasi, että paketti on vioittunut ulkoisesti, älä lunasta sitä ollenkaan, vaan pyydä postivirkailijaa täyttämään vahinkoilmoitus ja palauttamaan paketti suoraan myyjälle! Lähettäjällä on oikeus pyytää reklamaatiotilanteissa tuotteita tai tuotteista otettuja valokuvia nähtäväkseen.

Palautus

Käyttämättömillä tuotteilla on aina 14 vuorokauden palautusoikeus. Valtaosa tuotevalikoimastamme on hygieniatuotteiksi luettavia tuotteita (mm. pesuaineet, kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteet). Näillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, mikäli tuotteet on on avattu ja otettu käyttöön. Avattuja tai koekäytettyjä hygieniatuotteita emme voi markkinoida laatukäytäntömme mukaisesti edelleen seuraavalle ostajalle. Vastaamme 100 % tuotteidemme laadusta, joten ole aina yhteydessä asiakaspalveluun, mikäli huomaat tuotteessa virheen tai puutteita. Palautus on tehtävä viimeistään 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta sähköpostilla asiakaspalvelu@greendeal.fi.

Lähetykset palautetaan vastaanottajan kustannuksella, paitsi jos kyseessä on tuotevirheen aiheuttama palautus. Tuotevirhetilanteessa lähettäjä korvaa toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaisesti. Tuotetta palauttaessa, ota yhteyttä ensin asiakaspalveluun, joka antaa tarkemmat palautusohjeet.

Kun tuote palautetaan, se on lähetettävä hyvin pakattuna ja käyttämättömänä. Emme ota vastaan vajaita tai huonosti pakattuja tuotteita. Tuotteen korkki ei saa olla avattu eikä tuotetta saa olla koekäytetty. Mikäli käyttöönotettu tuote palautetaan, on GreenDeal-verkkokaupalla oikeus veloittaa asiakasta virheellisen palautuksen aiheuttamista ylimääräisistä posti- ja käsittelykuluista ja olla palauttamatta kauppahinta virheellisesti palautettujen tuotteiden osalta. Mikäli palautuslähetys on pakattu riittämättömin pehmustein ja sisältö on rikkoutunut, vahingoittuneita tuotteita ei hyvitetä.

Lähetyksen noutamatta jättäminen postista, pakettiautomaatista tai muusta lähettäjän valitsemasta toimituspaikasta ei oikeuta ilmaiseen palautukseen, kuten ei myöskään palauttaminen ilman erillistä peruutusilmoitusta asiakaspalveluun. Paketin noutamatta jättäminen oikeuttaa lähettäjän vähentämään palautettavasta summasta ylimääräiset postitus- ja käsittelykulut toteutuneen mukaan, kuitenkin vähintään 14,95 e/paketti tai toteutuneiden kustannusten mukaan. Lähettäjällä on oikeus laskuttaa nämä kustannukset vastaanottajalta toimituksen jälkeen maksutavasta riippumatta. Palautus maksetaan alkuperäiselle maksutavalle 30 vrk kuluessa tuotepalautuksen saapumisesta lähettäjälle.

Käsittelemme palautukset aina reilun pelin hengessä ja kuluttajansuojalainsäädäntöä noudattaen.

Toimitusaika

Jos tilaus sisältää vain heti saatavilla olevia tuotteita, tilaus käsitellään tilauspäivänä jos tilaus on tehty ennen klo 12.00 arkipäivänä tai seuraavana mahdollisena arkipäivänä. Tilaukset, jotka sisältävät "Tulossa varastoon" -merkittyjä tuotteita toimitetaan, kun kaikki tilaukseen kuuluvat tuotteet ovat tulleet saataville. Myyjä ei ole velvollinen maksamaan korvausta, hyvittämään toimituskuluja tai alentamaan tuotteen hintaa mahdollisen toimitusajan pidentymisen takia, mikäli kyseessä on esimerkiksi Forje Majeure tilanne tai valmistajan tai tavarantoimittajan toimituskatko tai muu seikka, johon yritys ei ole voinut vaikuttaa.

Erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Asiakastietojen suojaaminen

Yrityksen asiakkaiden nimi-, osoite-, ym. tietoja ei luovuteta edelleen millekään muulle taholle lukuunottamatta kuljetusyrityksiä ja maksupalveluyrityksiä, joille osoite- ja puhelinnumerotiedon antaminen on välttämätöntä toimituksen ja maksun suorittamiseksi. Asiakastiedot ovat vain yrityksen emoyhtiö Punora Group Oy:n käytössä toimitus- ja laskutusasioita varten. Antamalla sähköpostiosoitteen ja matkapuhelinnumeron hyväksyt, että Punora Group Oy  voi lähettää sinulle satunnaisesti tiedotteita sähköpostilla ja/tai tekstiviestillä.

Asiakastietojen rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n mukainen rekisteriseloste.

Rekisterinpitäjä

Punora Group Oy,
Y-tunnus 2387358-4
Kulovalkeantie 3 A, 02760 Espoo

Rekisteriasioista vastaava henkilö

Punora Group Oy / Reijo Rytkönen puh: 09 4289 2449

Rekisterin nimi

GreenDeal asiakasrekisteri

Rekisterin käyttötarkoitus

Rekisterin tarkoitus on yhteydenpito asiakkaisiin, asiakas- ja kauppasuhteen ylläpitäminen ja kehittäminen sekä käyttö tilastollisiin tarkoituksiin. Punora Group Oy voi käyttää näitä ja muita asiakassuhteen aikana syntyneitä tietoja tuotevalikoiman suunnitteluun sekä kehittämistoimenpiteisiin. Henkilötietoja käytetään aina vain henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä puitteissa. Rekisteriä ei luovuteta ulkopuolisille tahoille lukuunottamatta matkapuhelinnumeroa tietyissä postitus- ja maksupalveluissa, joissa kuljetusyritys tai maksupalvelun tarjoaja tarvitsee matkapuhelinnumeroa tilauksen käsittelemiseen. Kolmannet osapuolet vastaavat itse asiakastietojen käsittelyistä omien säädösten ja henkilötietolain mukaisesti.

Rekisterin sisältämät tiedot

Asiakasrekisteri koostuu seuraavista tiedoista:

1) Asiakkaan yhteystiedot ja tilaamisen mahdollistavat tiedot: etu- ja sukunimi, osoite, postinumero, postitoimipaikka, maa ja sekä puhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä yrityksillä y-tunnus. Laskulla ostettaessa myös asiakkaan henkilötunnus.
2) Suostumus/kielto lähettää asiakkaille suunnattua kirje-, sähköposti- tai tekstiviestimainontaa.
3) Tiedot asiakkaan tilauksista, toimituksista ja palautuksista.
4) Kirjautumistunnukset luoneiden asiakkaiden käyttäjätunnus ja salasana verkkopalveluun (salasanaan ei ole Punora Group Oy:n työntekijöillä ole koskaan pääsyä. Jos salasana unohtuu, sen voi ainoastaan vaihtaa uuteen. Emme voi selvittää entistä salasanaa missään olosuhteissa emmekä koskaan kysy salasanaa sähköpostitse tai puhelimitse).

Rekisteröityneen henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä. Pyynnöstä tulee ilmoittaa kirjallisesti Punora Group Oy:lle kirjeitse.

Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisterin yhteys- ja asiakkuustiedot saadaan asiakassuhteen syntyessä ensimmäisen tilauksen yhteydessä tai muutoin verkkopalveluun rekisteröityessä. Asiakastietoja voidaan päivittää asiakkaan verkkokaupalle myöhemmin tekemistä ilmoituksista. Asiakassuhde syntyy, kun asiakas luo verkkotunnukset palveluun rekisteröitymällä, tilaa markkinointiviestejä tai tekee ostoksen tai osallistuu yrityksen arvontaa, kilpailuun tai muuhun markkinointitapahtumaan, jonka yhteydessä hän luovuttaa henkilötietojaan.

Sähköiseen suoramarkkinointiin (sähköposti- ja tekstiviestimarkkinointi) pyydetään asiakkaalta erikseen suostumus henkilötietolain mukaisesti tilausprosessin aikana. Sähköisen lähetysseurannan vuoksu asiakkaan matkapuhelinnumeron ilmoittaminen edellytetään, jotta paketti voidaan kuljetusyrityksen puolesta toimittaa perille.

Rekisterin käyttöoikeus edellyttää Punora Group Oy:n verkkopalveluiden käyttöoikeuksia siten, että käyttöoikeus on rajattu ainoastaan henkilölille, joiden työtehtävät edellyttävät näihin tietoihin pääsyä. Asiakasrekisteri ja sitä käsittelevät tietojärjestelmän laitteistot sijaitsevat verkkopalvelutoimittajan suljetuissa konesaleissa. Häiriötilanteiden varalta tiedot varmistetaan säännönmukaisesti kopioimalla. Järjestelmä on suojattu asianmukaisin turvaohjelmistoin ja palomuurein ulkopuolelta tulevia yhteydenottoja vastaan.

Vaitiolovelvollisuus sitoo kaikkia asiakasrekisteritietoja käsitteleviä työntekijöitä. Tietoja kerrotaan tai luovutetaan ulkopuolisille vain lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, kuten asiakkaan omasta pyynnöstä tai viranomaisen lakiin perustuvasta pyynnöstä.


Maksutavat


Maksutapanoina käytössä ovat Paytrailin tarjoamat maksutavat: verkkomaksut sekä kortit ja Svea Tili ja Lasku sekä verkkokaupan lahjakortit. Lue kunkin palvelun erityisehdot alta.

Paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

-------------

Payment service provider

Paytrail Oyj (2122839-7) acts as an implementer of the payment handling service and as a Payment Service Provider. Paytrail Oyj will be shown as the recipient in the invoice and Paytrail Oyj will forward the payment to the merchant.
Paytrail Oyj is an authorized Payment Institution. For reclamations, please contact the website you made your payment to.

Paytrail Oyj, business ID 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: +358 207 181830
www.paytrail.com

Netbanks

Paytrail Oyj (FI2122839) provides netbank related payment transfer services in co-operation with Finnish banks and credit institutions. For consumer the service works exactly the same way as traditional web payments.

--------------

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com

Nätbanker:

Vid betalningar via nätbanker genomför Paytrail Oyj (2122839-7) betalningsförmedlingstjänsten i samarbete med banker och kreditinstitut i Finland. För konsumenten fungerar tjänsten exakt på samma sätt som vid traditionell e- betalning.
 

Svean maksutapoja koskevat ehdot

 

Lasku sekä pinssit

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi

 

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

 

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.


Erämaksu sekä pinssit

 

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Erämaksun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins.

 

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

 

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

 

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

 

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

 

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.


Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu 1a

00180 Helsinki

Puhelin: 09 4242 3092

Sähköposti: webpay@svea.fi

www.sveawebpay.fi

Terms and conditions to be added to the website

Invoice

Svea Webpay (hereinafter referred to as “Svea”) offers You the possibility to make purchases against an invoice with a payment term of at least fourteen (14) days. When you pay with invoice you get PINS. Registerate your PINS at www.svea.fi/pins. Please note the following:

When you choose “Pay with invoice”, we will check your credit information using your personal identity number.
The purchases are delivered to the address which is registered in the population register, or if you utilise so-called strong authentication with your online bank codes (TUPAS), to the delivery address you provide. The overdue interest is 7% + the reference rate based on the Interest Act. We charge EUR 5 for payment reminders. The buyer must be at least 18 years old.

Changing the invoice into a credit facility

 

You have the opportunity to change the invoice into a credit facility by paying the minimum amount stated in the invoice. The detailed terms and conditions of the credit facility can be found on the reverse side of the first invoice. As a credit facility customer, you can charge purchases to your account when making purchases with Svea’s contract customers. You can make additional purchase whenever you have credit available, and you can pay for your purchases in instalments according to the terms and conditions of the credit agreement.

 

You can pay the credit facility in full at any time without additional cost to you. If you want to utilise your account for other purchases during the agreement period, and the payment time of your credit is already the maximum possible, you have to increase your monthly instalment. Likewise, if you want to extend your payment time, you can reduce your monthly instalment. You may always contact customer service if you have questions concerning your credit, tel. +358 9 4242 3330 or email asiakasinfo@svea.fi.


Hire purchase

 

Svea Webpay  (hereinafter referred to as “Svea”) offers you the possibility to pay your purchases in instalments. This is possible once you have agreed the criteria for granting the credit and filled in your personal identity number at the cash register. If you utilise so-called strong authentication with your online bank codes (TUPAS), your purchases will be delivered to the delivery address you provide. Otherwise, the purchases are delivered to the address which is registered in the population register.

 

Choose the credit period most suitable to your needs. The credit has to be paid within the agreed period of time. This requires that you pay at least the agreed sum every month. You can naturally also pay the entire debt without any cost for the remaining credit period.

 

You will be sent a hire purchase agreement (2 pieces) to your home. Sign one of the agreements and return it to Svea. At the same time, you will also be sent the detailed terms and conditions for hire purchase, which you agree to by signing the agreement.
You may always contact customer service if you have questions concerning your credit, tel. +358 9 4242 3330 or email asiakasinfo@svea.fi.

 

If you fail to make payments and we have not been contacted about the payments, we will transfer the receivables to collection according to the regulations of the Consumer Protection Act. Please contact our customer service for more information on the terms and conditions as well as the service. Click here for the detailed terms and conditions. For additional information on remote sales and trading over the Internet, please see the website of the Consumer Authority at www.kuluttajavirasto.fi, or our credit facility agreement which can be found at www.sveawebpay.fi. Svea also follows the Personal Data Act. Additional information also on this legislation is available on the website of the Consumer Authority.


Contact information:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu 1a

00180 Helsinki

Tel.: +358 9 4242 3092

Email: webpay@svea.fi

 

 

Faktura

Svea Webpay (nedan Svea) ger dig möjligheten att köpa varorna mot faktura med minst 14 dagars betaltid. När man väljer att betala på faktura får man PINS. Registrera poängen på www.svea.fi/pins. Vi ber dig observera följande:

Om du väljer ”faktura” som betalalternativ kontrollerar vi dina kreditupplysningar mot din personbeteckning.
Inköpen levereras till den adress som finns registrerad i befolkningsregistret. Om du använder en s.k. stark identifiering med dina nätbankskoder (TUPAS) kan inköpen skickas till den leveransadress som du har angett. Dröjsmålsräntan är 7 % + referensräntan enligt räntelagen. Vi debiterar 5 euro för betalningspåminnelser. Köparen måste ha fyllt 18 år.

Ändra faktura till kontokredit

 

Du kan ändra fakturan till en kontokredit genom att betala det minimibelopp som anges på fakturan. Du hittar närmare kreditvillkor för kontokrediten på baksidan av den första fakturan. Som kontokreditkund kan du göra inköp till ditt konto hos Sveas avtalskunder. Du kan alltid göra nya inköp om du har kreditutrymme kvar och betala inköpen i delar enligt kreditavtalets villkor.

 

Du kan när som helst betala hela kontokrediten utan tilläggskostnader. Om du vill utnyttja ditt konto även för andra inköp under avtalstiden och den valda betaltiden för din kredit redan är maximal ska du höja det månatliga avbetalningsbeloppet. På motsvarande sätt kan du sänka din månatliga delbetalning om du vill förlänga din betaltid. I frågor som gäller din kredit kan du alltid kontakta kundtjänsten på 09 4242 3330 eller asiakasinfo@svea.fi.


Delbetalning

 

Svea Webpay (nedan Svea) ger dig möjlighet att betala dina inköp i delar. Detta är möjligt efter att du har godkänt kriterierna för kreditgivningen och fyllt i din personbeteckning vid kassan. När du använder en s.k. stark identifiering med dina nätbankskoder (TUPAS) skickas dina inköp till den önskade leveransadressen. I annat fall levereras inköpen till den adress som finns registrerad för dig i befolkningsregistret.

 

Du väljer den kredittid som passar dig bäst. Krediten ska betalas inom den avtalade tidsperioden. Detta förutsätter att du betalar minst det månatliga belopp som avtalats. Du kan naturligtvis även betala hela krediten på en gång utan kostnader för den outnyttjade kredittiden.

 

Du får (två exemplar av) avbetalningsavtalet till din hemadress. Underteckna det ena exemplaret och sänd det tillbaka till Svea. Samtidigt får du även närmare villkor för avbetalning, som du godkänner genom att underteckna dem.
I frågor som gäller din kredit kan du alltid kontakta kundtjänsten på 09 4242 3330 eller asiakasinfo@svea.fi.

 

Om betalningarna uteblir och du inte har kontaktat oss för att diskutera betalningarna överför vi vår fordran till indrivning enligt villkoren i konsumentskyddslagen. Mer information om villkoren och servicen får du av vår kundtjänst. Läs om närmare villkor här. Mer information om distansförsäljning och e-handel finns på konsumentverkets webbplats www.kuluttajavirasto.fi eller i vårt kontokreditavtal på www.sveawebpay.fi. Svea följer även personuppgiftslagen. Mer information om detta finns också på konsumentverkets webbplats.


Kontaktuppgifter

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu 1a

00180 Helsingfors

Telefon: 09 4242 3092

E-post: webpay@svea.fi

www.sveawebpay.fi